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Let The Sunshine In

(Un beau soleil intérieur)

The follies of desire may not seem to fall under the purview of Claire Denis, whose beguiling films, such as Beau Travail or The Intruder, typically brim with enigma. But the French auteur brings a singular wisdom and irreverence to the quixotic search for romantic fulfillment with Let The Sunshine In.

Poster for the Claire Denis drama Let The Sunshine InIsabelle (Juliette Binoche) is an accomplished painter still reeling from a painful separation. She’s trapped in a closed circuit of longing, projection and miscommunication, desperately seeking solace from a gallery of woefully unavailable men, among them an arrogant banker and a self-absorbed actor. Denis normally eschews such stereotypes, but here she ushers them in as orienting tropes in a labyrinth of fraught dates where excess talk leads only to confusion and heartache.

Working with long-time collaborators cinematographer Agnès Godard and composer Stuart A. Staples, Denis stretches outside her comfort zone in embracing such conventions as establishing shots, high-key lighting and a scene where the use of swelling music is shockingly on the nose.

And what of it? It’s all so playful, so smart and buoyed by Binoche’s emotional dynamics. Time may classify this as ‘minor’ Denis, but it is perfect on its own terms – and features one of the most ingenious closing scenes in memory.

– Jose Teodoro, NOW Toronto


Isabelle, la cinquantaine, divorcée, est une battante de l’amour. Elle y croit, elle veut y arriver... Mais sa belle énergie se confronte à une succession de déconvenues : jamais le bon homme, le bon moment, la bonne histoire. Pourtant, Isabelle ne renonce pas... Etonnant portrait d’une femme enthousiasmante et tout premier scénario de Christine Angot, Un Beau soleil intérieur est une vraie-fausse comédie, qui fait souvent rire mais qui touche aussi au tragique, et met en scène une quête par moments désespérée.

Pour incarner Isabelle, Juliette Binoche semble y avoir mis tout son coeur : de l’exaltation à l’abattement, elle crève l’écran dans tous les registres, serrée de très près par la caméra de Claire Denis qui ose tout. Face à elle, une belle galerie de grands comédiens : Xavier Beauvois parfait en salaud, Nicolas Duvauchelle impeccable en homme hésitant, et un immense Gérard Depardieu.

– Le Parisien

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